Wednesday, February 24, 2010

SSM serbu dua syarikat skim pelaburan haram


SSM serbu dua syarikat skim pelaburan haram

KUALA LUMPUR 24 Feb. - Dua syarikat yang disyaki menawarkan skim kepentingan yang tidak didaftarkan dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) kepada orang ramai, diserbu SSM di sini semalam.

SSM dalam kenyataan hari ini berkata, melalui siasatan yang dilakukan, syarikat berkenaan iaitu Hadhari Cattle Industry Sdn. Bhd. dan Hadhari Agro Holding Sdn. Bhd. dipercayai mempengaruhi orang awam untuk melabur di dalam satu skim yang dikenali sebagai 'Projek Pembangunan Usahawan'.

"Menurut aduan yang diterima SSM, para pelabur yang telah melabur dalam skim tersebut tidak menerima pulangan yang dijanjikan oleh pihak pengurusan syarikat.

"Ia juga mungkin merupakan satu kesalahan di bawah Seksyen 366 (3) Akta Syarikat 1965 yang melarang sesiapa yang merupakan pegawai atau agen syarikat yang memperoleh apa-apa wang sama ada untuk syarikat, diri sendiri atau orang lain secara menipu atau berjanji palsu dengan niat untuk memperdaya," katanya.

Menurut kenyataan itu lagi, penganjur skim tersebut boleh dihukum penjara sehingga tujuh tahun atau denda tidak melebihi RM30,000 atau kedua-duanya, jika disabitkan kesalahan.

"SSM akan mengambil segala langkah untuk membanteras penawaran skim termasuk tindakan penguatkuasaan ke atas penganjur skim tersebut," menurut kenyataan itu lagi.

"Orang ramai diminta menghubungi Seksyen Aduan SSM di talian 03-22995477/ 5450/5451 sekiranya mempunyai maklumat mengenai skim-skim penipuan yang lain," menurut kenyataan itu. — BERNAMA



Orang ramai jangan jadi bodoh.. tolonglah. Setakat syarikat ni buat promosi ambil gambar dengan Pak Lah atau mana-mana VIP sekalipun, jangan lah kau terus terkam nak masuk sama. Pak Lah bukan tahu apa, dia datang rasmi pastu balik. Yang keluar duit nya engkau, yang rugi nya engkau. Kalau datang Obama presiden US tu sekalipun jangan lah mudah nak percaya. Adoi.... tak boleh nak beza ke marketing dengan true opportunity?

"Belia Benci Scam"

1 comment:

Mohd Akhyar a.k.a Hanz said...

Salam...

Betul tu. Sblm wat ap2, siasat. Jgn mcm aku...dah terkena...dah lost dekat RM5000!!

Tp bukan dgn company ni la..

-BENCI SCAM GILA BABI!-