Sunday, August 10, 2008

BuluhMas - Betul benarkah iklan di kereta?

Website ini masih dalam perkiraan kami. Mungkin betul bisnesnya jual ruang iklan di kereta, mungkin juga tidak. Setakat ini yang kami nampak iklan dikereta hanya iklan tentang BuluhMas saja, bukan ada iklan dari pengiklan lain.

Kenapa pula hal ini jadi persoalan?

Sebenarnya jika benar punca pendapatan BuluhMas adalah dari ruang iklan di kereta, maka ia memerlukan ramai pengiklan kaya untuk terus hidup dan terus membayar "upah" ahli-ahlinya setiap bulan.

Sekiranya asyik menayang iklan tentang BuluhMas saja, maka kami khuatir bahawa "upah" yang dibayar oleh BuluhMas kepada ahli-ahlinya hanyalah menggunakan wang bayaran dari ahli-ahli baru. Kira main pusing-pusing duit jugalah.

Ya ampunnn... itu cuma telahan kami. Tidak disahkan benar, mungkin betul mungkin tidak. Mungkin scam, mungkin tidak. Allah lebih mengetahui.

p/s: dengar cerita sudah ada ahli-ahli yang komplen belum mendapat bayaran. Ini tidak mengejutkan, kerana sistem pusing-pusing duit ini biasanya dapat bertahan dalam linkungan 1 tahun atau kurang. Itu penyakit ponzi namanya.

"Belia Benci Scam"

1 comment:

Asrul Hisyam said...

teruskan mendedahkan penyelewengan internet!! tq