Monday, July 26, 2010

HyproBulkSMS: apa pandangan ramai?

Kami memohon agar Datuk Tan Lian Hoe melalui kementeriannya membuat siasatan ke atas syarikat ini. Sekiranya benar perniagaan "bulk sms" seperti yang diwarkan itu benar-benar boleh membawa kekayaan untuk kita semua, maka kita semua mungkin tak perlu kerja selepas ini. Pakat-pakatlah kita kerjakan peluang SMS ini dan jadi jutawan. Tetapi jika peluang ini hanyalah "gimik" skim cepat kaya, maka penganjurannya haruslah dihentikan.

Sebelum ada yang marah, ingin kami nyatakan bahawa ini bukan tuduhan. Kami harap HyproBulkSMS benar-benar genuine dan bukan skim cepat kaya. Tetapi jika tidak ada siasatan, tak siapa pun akan tahu.

Contoh package yang ditawarkan berdasarkan info di laman web mereka,

Xtreme 1000 - modal RM1000
a) HRI - hyper referral income balik modal sebaik saja menaja 2 orang, RM500 setiap seorang
b) Powerline - 100% untuk setiap referral selepas itu iaitu RM1000 setiap seorang
c) 50% untuk kaki A & B setiap referral C ke infiniti

serta beberapa income lain yang tak berapa penting. Kami akan kupas a,b,c sahaja.

Bacaan kami seperti ini..

1) Sebanyak 10% dari deposit akan diambil oleh syarikat bagi setiap 2 referral pertama bagi setiap ahli. 50% untuk direct referral, 40% untuk indirect referral.

2) Syarikat "menggula-gulakan" sebanyak 750 sms untuk deposit sebanyak RM1000. Pekej yang ditawarkan adalah 750 sms, pada harga RM1000. Anda jangan cerita lagi pasal referral income sebab itu hanyalah "peluang" yang mungkin ada, atau mungkin tiada. Pembeli tidak membeli "peluang", tetapi membeli 750 sms pada harga RM1000. Fuh!

3) Sekiranya syarikat menjawab mereka hanya memperolehi RM100 dari seorang, maka caj SMS itu masih mahal iaitu 13sen/sms.

Jika anda melupakan 750 sms yang digula-gulakan itu, maka HyproBulkSMS adalah satu skim piramid yang sangat tulen. Yang membezakan ia dengan skim piramid adalah kehadiran 750 sms! Tetapi adakah 750 sms itu berbaloi untuk RM1000 yang dikeluarkan? Anda jawablah sendiri, samada ianya benar-benar perniagaan SMS, atau SMS itu hanyalah gimik bagi melindungi kegiatan skim piramid cepat kaya mereka.

Sekali lagi ini bukan tuduhan, tetapi sekadar telahan pendapat yang mungkin boleh difikirkan oleh pihak berwajib. Itupun jika anda buat kerja dan cari maklumat di internet. Setakat ini bantuan kami, selebihnya anda selidiki sendiri.

"Belia Benci Scam"

1 comment:

Blog27999 said...

Did you hear there's a 12 word sentence you can tell your man... that will induce intense emotions of love and impulsive attraction for you deep inside his heart?

That's because hidden in these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's instinct to love, look after and care for you with all his heart...

===> 12 Words Will Fuel A Man's Desire Impulse

This instinct is so hardwired into a man's mind that it will make him work better than ever before to make your relationship as strong as it can be.

In fact, fueling this all-powerful instinct is absolutely essential to having the best possible relationship with your man that as soon as you send your man one of the "Secret Signals"...

...You'll immediately notice him expose his heart and soul for you in such a way he never experienced before and he'll perceive you as the one and only woman in the world who has ever truly tempted him.