Friday, May 2, 2008

BIOL TEAM & TEKUN - Apa Ceritanya Pula?

Image Hosted by ImageShack.us

Sekarang umpama trend pula setiap peluang bisnes akan menawarkan pinjaman, samada pinjaman melalui TEKUN ataupun bank-bank retail. Sekadar menyebut...

WorldWeirdness & TEKUN
BIOL TEAM & TEKUN
HAI-OWH & BANK

Aduh... suka berhutang kah?

Kami tak katakan program BIOL TEAM sebagai scam, tetapi kami berpendapat pelan pemasaran seperti ini sebenarnya begitu RAKUS mengambil kesempatan dari kegilaan orang-orang Melayu dengan sikap suka berhutang mereka, dan keinginan tinggi pihak TEKUN membantu usahawan khusnya dari golongan bumiputra.

Orang Melayu mana yang tak tergoda jika dijanjikan hutang sebanyak RM5K, dan boleh gunakan cash sebanyak RM1K++, PLUS peluang untuk jadi "usahawan" produk kecantikan? Aduh. Ada minimum sales setiap bulan? Aduh lagi. Alamatnya selepas beberapa bulan produk kecantikan entah kemana, maintenance bulan-bulan entah ke mana, hutang masih nak kena bayar, sedangkan syarikat BIOL TEAM dah pun untung BESAR. ADUH!

Mungkin Dato' Noh boleh mula fikir, senang sangat kah loan itu diluluskan, terguna kah loan itu untuk golongan sasar buka bisnes, atau terguna nya loan itu untuk melariskan produk-produk para kapitalis?

"Belia Benci Scam"

No comments: