Thursday, May 1, 2008

Koperasi Anak Dinamik Malaysia Berhad - Sangat Hebat!

Image Hosted by ImageShack.us

Khabarnya sebuah koperasi dinamakan Koperasi Anak Dinamik Malaysia Berhad telah pun memulakan skim pinjaman untuk orang ramai. Maaf, bukan koperasi yang bagi pinjam yah, tapi koperasi yang mintak pinjam. Paling best, koperasi ini akan membayar balik wang anda antara 10%-12% sebulan selama 3 tahun. WOW! Ini sudah tentu lebih baik dari autosurf atau pun HYIP.

Jika dapat dirumuskan, maka koperasi memberi pulangan kepada anda sebanyak 120% setahun ataupun 360% dalam tempoh 3 tahun. WOW! WOW! WOW! Kami sangat teruja. Apa jenis bisnes yang dijalankan dengan keuntungan sedemikian rupa? Owh... khabarnya koperasi ini menjalankan bisnes pemasangan ATA iaitu sejenis alat telekomunikasi bagi tujuan penjimatan bil. Wah kalau sudah jimat bil, masakan untungnya begitu kencang untuk koperasi nya?

Di sini kami ingin mencadangkan perubahan drastik dilakukan oleh pihak kerajaan. Kemunculan Koperasi Anak Dinamik Malaysia Berhad ini menjadikan institusi lain yang ada di Malaysia begitu bodoh sekali. Masakan tidak, koperasi ini mampu memberi pulangan 120% setahun, sedangkan KWSP hanya memberi 5.8%, BODOH kah KWSP? Purata fixed-deposit yang ditawarkan bank-bank di Malaysia sekitar 3% setahun, BODOH kah bank-bank di Malaysia?

Adapun cadangan kami seperti berikut...

1 - Pecat Tan Sri Dato' Sri Dr. Zeti Akhtar Aziz dari jawatan Gabenor Bank Negara Malaysia. Penggantinya perlulah Pengerusi Koperasi Anak Dinamik Malaysia Berhad kerana ternyata beliau lebih bijak dalam menentukan hala tuju operasi.

2 - Satukan semua bank-bank di Malaysia dan operasi pelaburannya harus dikendalikan oleh Koperasi Anak Dinamik Malaysia Berhad. Fund Manager yang ada sekarang mungkin tak berapa pandai cari peluang pelaburan.

3 - Ubah Akta yang melibatkan caruman wang pekerja. Jangan mencarum untuk KWSP lagi, carumkan kepada Koperasi Anak Dinamik Malaysia Berhad. Rupanya selama ini kita menerima dividen yang terlalu sedikit.

Kami percaya, hasrat kerajaan untuk mencapai tahap kemiskinan sifar sangat mudah di realisasikan dengan bantuan kepakaran dari Koperasi Anak Dinamik Malaysia Berhad. Bukan saja kemiskinan sifar, malah jutaan JUTAWAN akan lahir di Malaysia.

Syabas Inspektor Sahab!

"Belia Benci Scam"

No comments: